Kalendarium imprez Kalendarium imprez

Ewelina, Warszawa. Trekking wokół Mont Blanc z plecakiem - historia podróży

Ewelina, Warszawa

INNY WYMIAR GÓR – TREKKING WOKÓŁ MONT BLANC Z PLECAKIEM

To było moje pierwsze bezpośrednie spotkanie z Alpami, dotychczas widziałam je kilka razy z okien autokaru, w drodze do Rzymu, Chorwacji. Zawsze, nawet z perspektywy autostrady budziły respekt. Tym razem miało być inaczej. Od kilku lat śledziłam ofertę biura Apter i w końcu w lipcu w 2017 roku udało się! Wybór padł na trekking wokół Mont Blanc, wybrałam się na niego wraz z koleżanką Moniką.

Joanna, Toskania - historia podróży

Joanna, Grodzisk Wielkopolski

Podróż trudna i męcząca, jednak doświadczenie głębokie i pełne sensu. Wracam do domu z uśmiechem na ustach, satysfakcją oraz gronem nowych znajomości nabytych podczas wyjazdu. Jestem – wszyscy rzucają jedno stwierdzenie – opowiadaj – jak wakacje? Zatem proszę z dawką cierpliwości – opowiem – pozwólcie mnie się na to przegotować.

Wybrałam weekendowy wieczór – zakupiony włoski makaron znalazł swoje miejsce w garnku, a przyprawy idealnie wkomponowały się w smak spaghetti bolognese.

Elżbieta, Korsyka - historia podróży

Elżbieta, Lublin

Korsyka – surowe klimaty

Wyruszyłam się na Korsykę pod koniec września , po raz pierwszy z biurem podróży APTER.

Najkrótszy etap podróży to z domu taksówką na dworzec. Pan taksówkarz, zaintrygowany moimi nietypowymi bagażami ( pokaźny plecak, kijki trekkingowe) zapytał , gdzie się wybieram. Odpowiedziałam, że jadę pochodzić po górach. Spojrzał na mnie uważnie i pytał dalej:

- Zapewne w Bieszczady? O tej porze roku jest tam pięknie.

Toskania i Liguria

Dagmara, 2018

...w Portofino jest jak w piosence, każdy może sprawdzić...

Teraz piszę prędko, bo zdążamy na degustację wina, na seans poranny, więc popołudnie jest niepewne względem zborności myśli i koordynacji pisania na klawiaturze.

Tymczasem Apeniny już za nami, od dziś patrzymy na góry z odległości.

Pogoda nam się udała przez te dwa dni niezwykle, widoczność znakomita, a było na co patrzeć: na wybrzeżu liguryjskim wędrówka klifem przez park Cinque Terre, pięć miasteczek przylepionych do skał, w dole zatoczki. Dzicy Ligurowie parali się piractwem, wszyscy się ich bali i mało kto chciał podbijać.

Celina, Gran Paradiso - historia podróży

Celina, Bielsko - Biała

Alpy Graickie Park Narodowy Gran Paradiso 2017

O konkursie na najciekawszą historię podróży dowiedziałam się z ulotki APTERA, którą każdy z nas otrzymał w autokarze w drodze powrotnej z wycieczki w Alpy Graickie Gran Paradiso. Słowo „konkurs” natychmiast we mnie zadziałało! Od razu wtedy pomyślałam sobie, że nie „chyba”, ale „na pewno” postaram się w nim wziąć udział.

Mirosława, Camino de Santiago - historia podróży

Mirosława, Rybnik.

Hiszpania. Camino de Santiago i Picos de Europa.

"Bo to droga jest Celem"

Izabela, Gran Paradiso - historia podróży

Izabela,  Spytkowice.  Alpy Graickie – Park Narodowy Gran Paradiso (7-16.08.2017)

Ta przygoda rozpoczyna się dla mnie 7.08.2017 na dworcu autobusowym w Krakowie.

Wiem, że jednym z przewodników będzie pan Mariusz więc rozglądam się w lewo i w prawo. A oto i on we własnej osobie, ma tablicę z napisem Apter, co przyciąga innych uczestników trekkingu. Z dworca ruszamy przed 18.00 w kierunku innych miejsc zbiórek, by zebrać pozostałych. W trakcie podróży zawierane są pierwsze znajomości.

Ja również poznaję towarzyszkę na kolejne dni trekkingu. Następnego dnia wieczorem docieramy do naszego pierwszego hotelu Foyer de Montagn w Valgrisenche.

Wita nas niestety deszcz, ale wszyscy mamy nadzieję na poprawę pogody.

Paulina, Pireneje - historia podróży

Paulina, Bielsko-Białe. Pireneje

Wokół Wrót Rolanda …

Trekking po Pirenejach to jest niezapomniana przygoda, po zakończeniu wycieczki jeszcze 2 tygodnie później byłam jedną nogą tam … tam daleko na końcu Europy. Ale zacznijmy od początku, jak to się stało… skąd biuro Apter i skąd Pireneje.

Małgorzata, Pireneje - historia podróży

Małgorzata, Bielsko - Biała

Historia podróży z Apterem

Siedząc w domu w zimowe wieczory pomyślałam, a może by tak gdzieś wyjechać latem. Zaczęłam przeglądać różne oferty w Internecie.

Tyle tych ofert, że trudno się zdecydować. A to termin nieodpowiedni, a to cena nie taka. Wśród wielu znalazłam trekking z Apterem. Zaczęłam przeglądać stronę i tu niespodzianka. Biuro jest z Żywca.